HARLEY OWNERS GROUP TROJA CHAPTER
Historie klubuAkceVzkazyRoute 66Route66USA 06USA 06MOSKVA 07MOSKVA 07Kontakt

Alaska 07 - první část

Je stále ještě 20. června, skoro půlnoc, a Boeing společnosti Alaska Airlines sedá přes záliv na přistávací plochu letiště, do zlatova ozařeného Anchorage. Uvítání opravdu famózní. Dva Karlové, Sylva, Pavlína, Pavel a Bohouš, jsme všichni, jen dva kufry chybí. Máme dva dni rezervy tak snad přijdou. Druhý den vyzvedáváme motorky, dostáváme instrukce, že harík není off-road a tak jen po pevných silnicích, a také navštěvujeme hned dealera. Je krásně a teplo. Kufry stále nemáme. Třetí den už musíme jednat. Já kromě helmy nemám nic, Pavel něco málo, a tak jdeme nakupovat. Kreditní karta a dealer HD to jistí. Další den vyrážíme. Kufry stále nepřišly. Trasu znám nazpaměť, během těch měsíců příprav jsem jí projel snad stokrát. Opouštíme Anchorage a po Park highway míříme na severozápad do Denali parku. Jedeme skoro stále přes 800m n m. Krajina úžasná a malý provoz, občas nezpěvněný úsek silnice v důsledku opravy, ale těch si užijeme po celé cestě ještě plno. A taky vidíme u silnice prvního caribou.(Los). Zastavujeme se v Talkeetně, historickém městečku a pokračujeme až do Healy. Máme za sebou prvních 464km. Další den, a ten bude opravdu dlouhý, se vracíme pár kilometrů zpět a vjíždíme do Denali národního parku. Sice v mracích , ale přesto vidíme McKinley( 20,320 feet), nejvyšší horu Severní Ameriky. Vracíme se a jedeme do Fairbanksu. Zastavujeme se po cestě v Ester Gold Campu, historickém dolu z roku 1906 a potom zajíždíme rovnou do jakési úměle vytvořené indiánské osady ve Fairbanksu, kde půjčují auto specielně na Dalton highway. Zde necháváme motorky, dnes najeto 270km, a přesedáme na VAN Ford a kolem 4. odpoledne vyrážíme směr Polární kruh po Elliott a poté po Dalton highway. Dalton highway je označována za jednu z nejdobrodružnějších tras na Aljašce. Vůbec o tom nepochybujeme. Čeká nás dlouhá štreka, z 80% po nezpevněné silnici. Těsně kolem půlnoci dosahujeme polárního kruhu. Zapíjíme to Jackem. Půlnoční slunce je úžasné. Jsme tu sami, jen spousta komárů se chce najíst. Vracíme se zpět. Nesvítá. Světlo je stále. Před Fairbanksem kolem 7 ráno uhýbáme na Chena Hot Spring, termální lázně. Relaxujeme v termálním bazénu a spíme na lehátkách. Kolem 4 odpoledne vracíme auto. Za 24h jsme najeli 1360 km. Sedáme opět na Haríky, nezbytná návštěva u dealera HD a konečně hotel. Je stále krásné teplo.