HARLEY OWNERS GROUP TROJA CHAPTER
Historie klubuAkceVzkazyRoute 66Route66USA 06USA 06MOSKVA 07MOSKVA 07Kontakt

Západní pobřeží USA 2006 - den druhý, čtvrtek 21.9.

2. den – 21. 9. 2006
San Francisco
Ráno nás vítá sluníčko, jedeme na pořádnou americkou snídani do Lyons – hory vajíček, slaniny, palačinek, brambor, toastů apod. S plnými bříšky vyrážíme do města, díky GPS bez bloudění. San Francisco se rozkládá na 43 velice strmých pahorcích, jízda po ulicích spíše připomíná horskou dráhu. V některých místech se tak např. smí parkovat pouze kolmo k chodníku. Nejprve jedeme do Lombard street, což je známá květinová ulice s devíti velice prudkými zatáčkami. Jééé… Potom na Telegraph hill, kde je rozhledna s krásným výhledem na město a záliv s Alcatrazem. Dále jedeme do přístavu a na rybářské molo, mají tam spoustu dobrot z čerstvých ryb. Ňam, ňam. Další zastávkou bylo pekárnové muzeum a pak Rainforest Café. To přišlo některým opravdu vhod, tedy zejména jedna místnůstka. V domnění, že se jedná o další atrakci té kavárny – atrapu opice, se Boďa obrátil na malého černošského chlapečka co stál vedle něj, se slovy „ A ty ses tady vzala kde, opičko?“ Opodál stojící tatínek byl trochu překvapen. Jdeme se svézt typickou tramvají či spíše lanovkou (vagóny jsou poháněny ocelovými lany, uloženými pod zemí, díky nimž překonávají rychlostí 15 km/h všechny nerovnosti místního terénu – tolik průvodce). Je to super, jede přes celé město, na křižovatkách cinká různé melodie a má veselé řidiče a brzdiče. Na koncích tramvajky ručně otáčí na malých točnách. Po jízdě se jdeme trochu občerstvit do restaurace, ale byl to děs, skoro vůbec nic tam neměli a obsluha byla tak pomalá, že se Boďa obával, aby se objednaného piva vůbec dožil. Výlet lodí dnes již nestihneme, a tak se jdeme projít po obchůdkách v přístavu a zahajujeme návštěvnický maraton u prvního dealera. Z mola č. 39 jsme pozorovali tuleně a u restaurace Bubba Gump shrimps jsem se prostě museli vyfotit u lavičky Forresta Gumpa. Dál se jedeme podívat na most Golden Gate (Zlatá brána) a na město z druhé strany zátoky, tak, abychom stihli západ slunce. Je to opravdu krásný pohled. Zpátky do hotelu „U soviček“ nás řidič Pavel a navigace Pavel vrátili v pořádku, utrmácení padáme do postelí. Allain a Kukroši ovšem ještě vyrážejí k „Maďarovi“ do nedaleké hospody Hungry Hunter, odkud si odnášejí nezapomenutelné vzpomínky na obsluhujícího číšníka.